۱۳۸۸ تیر ۵, جمعه

‌مير حسين موسوي اصلاحگري زيرك و شجاع در كنار مصدق،‌ امير كبير و ...


مير حسين موسوي كه سالهاي دوره انزوا را در تربيت مدرس به تدريس در گروه علوم سياسي اشتغال داشت،‌ بارها و بارها به فراخور كارش و ايده هايش و آرمانهايش، به فرايند سياسي در ايران انديشيده بود. او "پاشنه آشيل" نظامي را كه قرار بود "جمهوري اسلامي" باشد به خوبي فهميده بود. او درك كرده بود كه تمركز قدرت بي حساب باعث رويش فساد بي حسابي گرديده است كه تمام خاكريزهاي جمهوريت نظام را در نورديده است.
من اكنون به او حق مي دهم كه چرا در سالهاي 76 و 84 براي آمدن به عرصه انتخابات ترديد داشت. او به خوبي مي دانست كه اگر قرار باشد روزي "رئيس جمهور" باشد بايد در مقابل تمام قدرتهاي "ضد جمهور" در اين مملكت بايستد و آنهم چه ايستادني! در افتادن با مراكزي كه تمام زر و زور و تزوير و رسانه، يكپارچه در اختيار آنها ست.
گرچه با كودتاي سياه 23 خرداد، او به كناري رانده شد اما به گمان من او تا همين دو هفته به اندازه چهار سال بر جمهور مردم حكومت كرد. او در همين مدت كوتاه نشان داد كه درد اصلي ايران امروز را مي شناسد و آمده است كه با ايما و اشاره هايش، ‌آن را به نسل جوان ايران بشناسد.
نسل جواني كه ديگر به مانند جوانان دهه 60 و 70،‌ امام و جانشين او را از دريچه احساس و ناآگاهي نمي پرستند بلكه عملكرد آنها را با انبوهي از اطلاعات و تحليلها و مقايسه با تاريخ 30 ساله انقلاب و حتي تاريخ شاهنشاهي مي سنجند.
نسلي كه امروز به رهبر جامعه نه به عنوان "مرشد و مراد "‌ كه به عنوان يك "مسئول در برابر ملت" نگاه مي كنند.
نسلي كه به مدد فناورهاي نو، نيازي به كسب اطلاعات سانسور شده از سوي اربابان سانسور ندارند. نسلي كه تا حدود زيادي به آزادي سياست از "دست اندازي دين"‌ رسيده اند.

مير حسين با "مقاومت تاريخي اش" در برابر خدايان خدعه و زر و زور و رسانه و دروغ، بار ديگر ايراني بودن و "اخلاقي زيستن" را به يادمان آورد. مايي كه غرق خرافه و دروغ و وهم و ياس شده بوديم.
من دستاوردهاي مير حسين در همين 14 روز را كمتر از 8 سال رئيس جمهوري "سيد محمد خاتمي" نمي دانم. مير حسين با مقاومت تاريخي اش،‌ قدرت ملت را به صحنه آورد. و به آنان نشان داد كه اگر ملت "نترسند و با هم باشند" كسي نخواهد توانست در برابرشان قد راست كند.
در اين 14 روز قداست پوشالي "دروغگوي اعظم" و حمايتش از "دروغگوي كوتوله" شكسته شد،‌ تا مردم خود چيزي را كه مير حسين سالها پيش ديده است ببينند و بشناسند بي آنكه ميرحسين خود اشاره صريحي به ان نمو ده باشد.
قاطبه ملت مردم در همين مدت فهميدند كه ريشه مشكلات اين كشور نه آن كوتوله ي زشت كه آن "ديكتاتور اعظم" است كه در پوشش ديانت و فقاهت به ظلم و چپاول ملت مشغول است.

در اين 14 روز همچنين،‌ ملت فهميد كه اسم يك نظام مهم نيست. كه اسلامي باشد يا شاهنشاهي. مهم عمل آن نظام است.
يك نظام در ظاهر اسلامي هم مي تواند ظالم باشد،‌ در لباس ديكتاتورها در آيد،‌ عين يك طاغوت باشد،‌ تعدي كند،‌ ظلم نمايد،‌ مردم را باا اطلاعات نادرست تحميق كند،‌ داد مردم از "دادستاني" اش
به هوا بلند شود،‌ به راحتي افراد بيگناه را به كشتن دهد و ...
او نشان داد كه هنوز در كشور ما "آخوندهاي درباري" وجود دارند. شديدتر و فاسد تراز قبل!
او در اين دوهفته به اندازه سالها (در اشل رخدادن وقايع سياسي در ايران) كار كرد و تاثير گذاشت. من اكنون نا اميد نيستم. حتي اگر اين جنبش آرام شود باز هم دير يا زود تاثيرش را خواهد گذاشت و مردم با تجربه هاي جديد و آزمون و خطاهاي ريز و درشت،‌ راه خود به سوي "آزادي و عدالت و پيشرفت" را خواهند پيمود.
در روز آزادي اين ملت،‌ چه ميرحسين در قيد حيات باشد و چه نباشد،‌ او بي شك اصلاح گري زيرك و شجاع در كنار مردان بزرگ اين كشور،‌ از جمله امير كبير و مصدق و ... خواهد بود.
زنده باد آزادي،‌ زنده باد مير حسين

انتخابي كه تا ابد به آن افتخار خواهم كرد

۵ نظر:

  1. ُسلام
    خواهش میکنم به من دعوت نامه بالاترین بدید تا در اعتراضات سهمی داشته باشم
    من از خارج کشورم
    ewvpgmejr@gmail.com

    پاسخحذف
  2. انصافا، خوب حرف دل من رو نوشتی. می دونی من قبل از انتخابات دائما به دوستام می گفتم که دلیل حمایت شدید خاتمی از میرحسین الکی نیست و به خاطر شجاعت و نیز تسلط او بر رهبر به عنوان عامل اصلی کجرویهای موجوده. درود بر میر حسین!
    درود بر ایرانیان شجاع!

    پاسخحذف
  3. من هم ماههاست از بالاترين استفاده مي كنم، ولي نمي تونم مطلب بنويسم : sara.malakouti@gmail.com

    پاسخحذف
  4. دوستان یه دعوتنامه بالاترینم به من بدید اگه امکان داره
    dotcomsystem@gmail.com

    پاسخحذف