۱۳۸۸ تیر ۷, یکشنبه

راه تداوم جنبش مردم ایران: تبدیل "عزاداریها و مراسمات مذهبی" و "راهپیمایی های حکومتی" به صحنه ملی اعتراض علیه دولت کودتا و تقلب در انتخابات

حتی اگر کودتاچیان به مقصود خود برسند و دولت کودتا را سرکار بیاورند ما باید به دنبال هر فرصتی برای زنده نگهداشتن جبش در دراز مدت باشیم. از آنجایی که ممکن است باز هم دولت کودتا به بهانه های واهی، به تجمع مخالفان دولت کودتا مجوز ندهد، می توانیم در این چهار سال از تمامی مراسم های سالگرد، اعیاد، عزاداریهای مذهبی و ...و مهمتر از همه از راهپیماییهای حکومتی نهایت بهره را در زنده نگداشتن جنبش و اصرار بر حقانیت خواسته های خود ببریم.
خوبی شرکت در مراسم ملی و مذهبی و عزاداریهای مردمی این است که در این مراسمات عمومی می توانیم به راحتی از فیلتر سانسور صدا و سیما بگذریم و مردمی را که خبر از وقایع ندارند و برای عزاداری از خود همان شهر یا شهرها و روستاهای دیگر کشور گرد آمده اند را از واقعیت "رفتار انسانی و ضد خشونت خود" و نیز دروغها و تقلبها ی دولت کودتا آگاه کنیم. در این صورت است که مسافران و زوار آن شهرها، به جای آجیل و پشمک و قطاب و. زعفران، اعتراضها و حرفهای ما را به دیار خود به سوغات خواهند برد. ما در این گونه مراسمها با شعارها و رفتارمان به مردم نشان خواهیم داد که علیرغم فضا سازیهای صدا و سیمما و دولت کودتا، معترضان تقلب و جنبش سبز مردم ایران، هیچ میانه ای با خشونت ندارد و را هپیمایی مسالمت آمیز ما، تنها در را ه سرفرازی میهن عزیزمان ایران و آزاد سازی آن از "دروغ و ریا و خدعه " است و علیرغم تبلیغات صداو سیمای دولت کودتا، ما هیچ رابطه ای با عوامل و شبکه های خارجی نداریم. این راهپیماییهای عمومی می تواند جریان را کاملا بر علیه کودتا چیان برگرداند. و انها را درگیر یک حرکت فرسایشی نماید و خواب آسوده از چشمان کودتاچیان و دیکتاتورها برباید.

استفاده از "مراسم بزرگداشت شهید بهشتی در روز 7 تیر در مسجد قبای تهران، و حضور هزاران نفر از مخالفان دولت کودتا، یکی از نمونه های موفق این نظریه می باشد. از این رو می توانیم علاوه بر مراسمات ریز و درشت در تقویم رسمی کشور، هر حداقل 6 ماه یک راه پیمایی بزرگ در روزهای "آخرین جمعه ماه رمضان: روزجهانی قدس" و نیز "راهپیمایی روز 22 بهمن" سامان دهیم.
راهپیمایی روزجهانی قدس در روز جمعه 27 شهریور. به صورت کشوری برگزار می گردد. این اولین فرصت برای ماست که راهپیمایی روز جهانی قدس را به به جای حمایت از مردم فلسطین، به یک گردهمایی کشوری در حمایت از "مردم مظلوم ایران" و صحنه ای برای اعتراض به دولت کودتا و حامیان پیدا و پنهان آن تبدیل کنیم. 5 ماه بعد از آن نیز راهپیمایی عظیم 22 بهمن را برگزار خواهیم کرد.
با نگاهی به تقویم رسمی کشور می توانیم در بسیاری از مراسمات ریز و درشت نیز شرکت کرده، به هر قیمتی شده این جنبش را زنده نگه داریم و صدای خود را به دیگران برسانیم.
از این رو بهتر است تا آخر امسال در محل برگزاری جشنهای ملی و مذهبی و اعیاد تجمع کنیم و با هزینه ای کمتر نهضت را ادامه دهیم:

دوشنبه 15 تیر: میلاد امام علی ع
دوشنبه 29 تیر: بعثت حضرت رسول ع
جمعه 16 مرداد: میلاد حضرت قائم : در این روز در اغلب شهرها جشن برگزار می شود. در تهران در این روز هر ساله در میدان ولیعصر تجمع برگزار می شود.
یکشنبه 8 شهریور: سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر
سه شنبه 17 شهریور، پنجشنبه 19 شهریور و شنبه 21 شهریور برابر است با مراسم شبهای قدر. در این شبها معمولا مردم در مساجد بزرگ شهرها جمع می شوند و حتی در برخی خیابانهای مقابل مساجد بزرگ اجتماعاتی برای گرامیداشت
شبهای قدر تشکیل می شود. می توان بسیاری از اجتماعات را برای چنین شبهایی برنامه ریزی کرد.

جمعه 27 شهریور: روزجهانی قدس
یکشنبه 29 شهریور: روز عید فطر، راه پیمایی سراسری می تواند بعد از برگزاری نماز عید، از محل برگزاری نماز به سمت میدانهای اصلی شهر ترتیب یابد.
جمعه 6 آذر: برگزاری دعای عرفه در مساجد اصلی در سراسر کشور
شنبه 7 آذر: عید قربان
یکشنبه 15 آذر: عید غدیر
شنبه 5 دی و یکشنبه 6 دی: روزهای تاسوعا و عاشورا، تاسوعای و عاشورای حسینی بهترین فرصت بعد از روز جهانی قدس برای اعتراضات خیابانی در کشور علیه دولت کودتا ست. در این روز بدون استثنا در سراسر کشور هیاتهای عزاداری تمام خیابانهای شهر را پوشش می دهند. این بهترین عرصه برای اعتراض میلیونی به دولت کودتاست. در این نوع مراسمات می توانیم از فیلتر سانسور صدا و سما نیز بگذریم و مردمی را که خبر از وقایع ندارند وبرای عزاداری ازشهرها و روستاهای دیگر آمده اند در برابر دروغها و تقلبها آگاه کنیم. به دلیل مسافرت تعداد زیادی از زوار و مسافران در این روزها به شهرهای مذهبی از جمله مرقد امام رضا در مشهد، مرقد حضرت معصومه در قم، مرقد شاهچراغ در شیراز، مراسمات محلی در مقابل امیرچخماق شهر یزد، حسینیه اعظم زنجان و شهرهای تبریز و ارومیه و مکانهای دیگر در دیگر شهرهای بزرگ، دوستان حامی جنبش در این شهرها می توانند بهره کاملی از این مراسم در جهت آگاه سازی مردم و زوار و مسافران شهرستانها و روستاهای اطراف که به شهر آنها آمده اند و عموما از اخبار صحیح محرومند داشته باشند. دوستان هر یک در شهرهای خود می توانند محل عمده برگزاری این گونه مراسم را در زیر همین مطلب بیاورند.


دوشنبه 12 بهمن: بازگشت امام خمینی به ایران: همه ساله در این روز در مرقد امام مراسم بزرگی برگزار می شود. می توانیم در آنروز تجمع بزرگی در مرقد امام برای تاکید بر میراث امام یعنی"جمهوری اسلامی" و ابراز انزجار از "حکومت اسلامی" خامنه ای و دولت کودتای او تشکیل دهیم. معمولا خبرنگاران خارجی هم این مراسم را آزادانه پوشش می دهند. خوشبختانه مطابق رسم هر ساله در این روز، عده زیادی از مردم روستاها و شهرستانهای کشور برای بزرگداشت مراسم به مرقد امام می آیند و بهترین فرصت برای آگاه سازی آنها از واقعیت هاست.


جمعه 16 بهمن: روز اربعین حسینی، در این روز نیز به مانند عاشورا و تاسوعا در سراسر کشور در خیابانهای دسته جات و هیاتها آزادانه راهپیمایی می کنند. می توانیم تجمعات را در این روز تشکیل دهیم و برای تجمع بزرگ در 22 بهمن نیز آمادگی بیشتری کسب کنیم. تمام نکات گفته شده رای روزهای عاشور و تاسوعا و شهادت امام رضا (بعد از این می آید) در این روز هم صادق است.
پنجشنبه 22 بهمن: تجمع بزرگ مردم علیه دولت کودتا در سراسر کشور می تواند این راهپیمایی حکومتی را به صحنه ای ملی برای اعتراض به تقلب تاریخی در انتخابات 2 خرداد 88 و زنده نگهداشتن جنبش تبدیل کند.
شنبه 24 بهمن: روز شهادت پیامبر اسلام هم فرصت خوبی است تا با استفاده از تجمع و سوگواری در مساجد بزرگ تمام شهرها برای اعتراض علیه انحراف حکومت اسلام از سیره و روش پیامبر اسلام و اعتراض به دولت کودتا استفاده کنیم.
دوشنبه 26 بهمن 88: روز شهادت امام رضا ع، در این روز در سراسر کشور بویژه مشهد، عزادرایهای خیابانی و سوگواری تشکیل می گیرد. دوستان مشهدی می توانند تجمع را از چهار خیابان اصلی مشهد: امام رضا، پنجراه پایین خیابان، شیرازی و طبرسی به سمت حرم سامان دهند. و در آن علیه دولت کودتا اعتراض کنند. اهمیت فعالیت دوستان مشهدی در این روزآنست که در این روز مردم به صورت هیاتهای گروهی، از بسیاری از شهرستانها و روستاهای ایران برای عزاداری و عرض تسلیت به مشهد می آیند. آگاه کردن این همه از هموطنان که البته بخش زیادی از انها از حقیقت دولت کودتا و تقلب گشترده در روز 22 خرداد خبر ندارند می تواند در جذب مردم و آگاه سازی انها موثر باشد و آنها در بازگشت به شهرها و روستاهای خود به جای نبات و زعفران مشهدی، اطلاعات ناب و ارزشمندی از حقیقت دولت کودتا و خواسته های برحق جنبش سبز ایران به سوغات ببرند. این داستان برای شهرها و مکانهای مذهبی دیگر نیز صادق است: از جمله دوستان شهر ریی در مرقد عبدالعظیم، دوستان قمی در مرقد خواهر امام رضا و دوستان شیرازی در مرقد برادر امام رضا ، شاهچراغ، می توانند تدارک وسیعی برای راهپیمایی و آگاه سازی مردم و زوار شهر خود داشته باشند.

امید واریم پیشنهادات خوبی از دوستان در این باره دریافت کنیم

۲ نظر:

  1. شنبه 24 بهمن: روز شهادت پیامبر اسلام: age salah midunin shahadat ro be vafaat taghir bedin, piyambar shahid nashod.

    پاسخحذف
  2. وبنورد: جناب pejman
    حق با شماست، وفات درست است. یک بیدقتی بوده

    پاسخحذف