۱۳۸۸ تیر ۱۶, سه‌شنبه

آغاز لیگ فوتبال ایران ، "فرصت ارزشمند هفتگی" برای تجمعات عظیم در ورزشگاهها

در هفته های آینده مسابقات لیگ برتر و دسته اول در تهران و شهرستانها آغاز می شود. این فرصت مناسب، زمان ارزشمندی است تا مخالفان دولت کودتا، هر هفته به بهانه دیدن مسابقه فوتبال، به طرح شعارهای خود علیه دولت کودتا بپردازند.

خوشبختانه ظرفیت ورزشگاههای آزای تهران (صدهزار نفر)، یادگار تبریز (70 هزار نفر)، ثامن مشهد (50 هزار نفر) و حافظیه شیراز و اصفعان و فولادشهر، انزلی، رشت و .... به اندازه ای هست کمه بتواند به زنده نگداشتن موج حق خواهی ملت در میان مدت و طولانی مدت کمک کند. کافی است همه تماشاگران، برای شناسائی نشدن توسط دوربینهای صدا و سیما، پس از مستقر شدن در جای خود در ورزشگاه، ماسکهای سبز خود را به صورت بزنند.
اگر حداقل نصف این ورزشگاهها با مخالفان دولت کودتا پر شود، شعارها دیگر تماشاگران را نیز همراه کرده و اخبار آن را در سطح محلات و شهرها خواهد پراکند. این جمعیت یکدل و همزبان، پس از اتمام بازی نیز می توانند به صورت دسته جمعی وارد خیابانها شده و علیه دولت کودتا شعار دهند. این بهترین راه برای پراکندن قدرت کودتاچیان در سطح شهرهاست. کاری که حتی ممکن است لیگ را به تعطیلی بکشاند. وقتی دولت برای 18 تیر حاضر می شود در پوشش آلودگی هوا، چند روز تهران و شهرهای بزرگ را تعطیل کند بعید نیست برای جلوگیری از تکرار تظاهرات هفتگی در شهرهای ایران، لیگ را هم تعطیل کند. این امر قدرت مخالفان دولت کودتا را در اولین گام نشان خوهد داد. تاثیر تبلیغات خارجی و داخلی آن را در مطبوعات و رسانه ها نیز نباید دست کم بگیرید.
از این رو می توان این جدال نفس گیر با دولت کودتا را در همه شهرهایی که مسابقات لیگ در آنها با جمعیت قابل توجهی برگزار می شود به راحتی و با برنامه ریزی اندک انجام داد. اگر چنین شود بی شک تعداد تماشاگران امسال لیگ ایران در تاریخ برگزاری آن رکورد شکن شود.

این کار علاوه بر امنیت بیشتر و داشتن جواز برگزاری تجمع، نیاز چندانی به اطلاع رسانی نخواهد داشت. پس از یکی دوهفته از آغاز لیگ، مردم خواهند فهمید که تاریخ وساعت برگزاری هر مسابقه لیگ، به معنای تاریخ و برگزاری تجمع مردمی علیه دولت کودتاست. تاثیر راه پیمایی خیابانی پس از پایان بازی را در شهرها و محله های نزدیک به ورزشگاهها دست کم نگیرید. ما باید نشان دهیم که حالا حالاها دست از دست رژیم نامشروع کودتا و رهبران خون ریز و پلید آنها نخواهیم برداشت. قبلا هم گفته ام ما باید هر فرصتی از جمله، مراسمات ملی و مذهبی، سوگواری عاشورا و تاسوعا و راهپیماییهای حکومتی را تبدیل به تظاهرات علیه دولت کودتا کنیم. باید آنها را حتی یک روز آرام نگذاریم. باید به آنها بفهمانیم که "ملت ایران" چه قدرتی دارند. مطمنا تاثیرات این اقدام بسیار بیشتر از اورلود کردن برق شبانه و ... است. لطفا اگر صلاح دانستید اطلاع رسانی کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر